محتوای جهادی

آخرین نظرات

از اصلی ترین اهداف تدوین این جزوه منظم و جهت دار شدن فعالیتهای شناسایی در اردوهای جهادی می باشد. در برخی مناطق دیده می شود که بعضی از دانشجویان ، منطقه ی اردوی جهادی را بصورت ناقص و کلی شناسایی نموده و نتایج این شناسایی را تنها برای همان اردو استفاده می کنند و بعد از آن نه آن نتایج ثبت می شود و نه مورد استفاده گروه های بعدی قرار می گیرد. از این رو پس از گذشت مدتی دوباره دانشجویان گروه دیگر برای پیشبرد برنامه های اردوی جهادی مجبور به شناساییهمان منطقه می گردند. واضح است که این کار به اتلاف وقت ، انرژی و حتی سرمایه منجر می شود.

اما در جواب این سوال که "اصولا هدف یا اهداف فعالیتهای شناسایی چیست و چرا سنجش و شناسایی صورت می گیرد" باید متذکر شد که سنجش و شناسایی کاستی ها،نواقص و مشکلات منطقه ی اردو را مشخص می نماید تا اعضای اردو بدانند باید در چه زمینه هایی فعالیت کنند ، کدام قسمت به توجه بیشتری نیاز دارد و در کدام مورد سرمایه گذاری لازم است.

علت تدوین این جزوه، توجه به این نکته است که ممکن است برخی از افراد از کنار مسائل ساده ای که ریشه در مشکلات بزرگتری دارند به راحتی عبور کنند و آن مسئله را مهم ندانند.ضمن اینکه افرادی نیز هستند که با دیدی کلی به امور می نگرند و به جزئیات توجهی ندارند.این موارد موجب شد پرسشنامه هایی تدوین شود تا اعضای تیمهای شناسایی به یک سری فاکتورها توجه بیشتری داشته باشند و با نگاهی عمیق به منطقه ی اردوی جهادی بنگرند. تدوین این پرسشنامه ها بدین معنا نیست که افراد تنها در چارچوب بسته ی این پرسشنامه ها فکر و عمل کنند ، بلکه این پرسشنامه ها تنها به عنوان یک راهنما برای اعضای تیمهای شناسایی ارائه می شود. افراد می بایست از خلاقیتهای فردی خود و راهکارها و موارد نوین غافل نگردند.

این پرسشنامه ها جهت ارائه به اعضای تیمهای سنجش و شناسایی مناطق مختلف تدوین شده است . هر چند که اگر نمونه ای فرمها در اختیار اعضای اردو قرار گیرد ممکن است مثمر ثمر باشد اما وظیفه ی تکمیل این اطلاعات بر عهده ی تیمهای شناسایی است که فقط جهت انجام همین کار به منطقه اعزام می شوند. نکته ی مهمی که باید ذکر شود این است که تیمهای شناسایی و سنجش نباید تنها به تکمیل این فرمها اکتفا کنند . به عبارت دیگر این تصور که با تکمیل این فرمها شناسایی منطقه به صورت کامل صورت گرفته است تصوری نادرست است. این فرمها می تواند مفید باشد اما کافی نیستند . مهمترین کاری که باید در کنار تکمیل این فرمها توسط تیمهای شناسایی صورت گیرد برگزاری جلسات مداوم ( هر روز پس از اتمام کار) با اعضای اردوست. مسلما اعضای اردو که مستقیما با موراد مختلفی در طول روز مواجه هستند اطلاعات خوب و جامعی در اختیار تیمهای شناسایی قرار خواهند داد. تیمهای شناسایی بعد از بحث و بررسی مشکلاتی که اعضای اردو در طول روز با آن مواجه شده اند مشکلات را ثبت نموده و در صورت امکان همانجا به بحث و بررسی راهکارهای عملی حل آن معضلات می پردازند. مشکلات ثبت شده پس از اردو جمع آوری شده و در تهیه ی نقشه ی جامع آن منطقه محروم استفاده خواهد شد.

دریافت فایل

  • محسن خلیلی

نظرات (۹)

سلام. استفاده کردیم.
یاعلی صلوات

لینک کار نمیکنه!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
لینک اصلاح شد
  • سلمان جهادی
  • سلام علیکم؛
    محتوا، برنامه و در نهایت فکر است که به همراه عمل ثمره بخش است.
    انشاء الله که موفق باشد.
    یاعلی
    عالی بود
    پیروز باشید
    سلام
    خدا خیرتان بدهد که کارهای پایه ای را آسان میکنید و به راحتی در اختیار ما می گذارید
    خداب شماخیربدهد وعاقبتتون ختم بخیر
    سلام
    اجرکم عندالله
    محتوایی بسیار کامل ،جامع و مفید از تمام بزرگوارانی که در تهیه این فرم نقش داشته اند نهایت تقدیر وسپاس را دارم ان شاءالله مزدشان رااز خانم حضرت زهرا سلام الله علیها بگیرند.
    عالی. خداییش دمتون گرم

    سلام

    فایل ورد رو بارگزاری نمیکنین؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی