محتوای جهادی

آخرین نظرات

دائرۀ المعارف جهادی

جمعه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۲، ۰۴:۵۷ ب.ظ

کیسه کشی: نام دیگر «مطالبات اداری» است. این اصطلاح زمانی اسنفاده می¬شود که قصد داریم مسئولی را به جهت عدم توجه کافی به محرومیت¬ها مورد نقد و مطالبه جدی قرار دهیم. (البته خیلی جدی(

ادارات تُپُل: زمانی که با ادارات و نهادهایی مواجه می¬شویم که به جهت گستره نیروی انسانی و رویه کند اداری(بروکراسی) قادر به اجابت درخواست ارباب رجوع یا بچه¬های جهادی نیستند.

غذای پرچم: اصل این واژه مربوط به دوران دفاع مقدس است که شامل غذایی است با محتوای خیار با رنگ سبز، گوجه با رنگ قرمز و پنیر به رنگ سفید که الوان پرچم جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کریستف کلمب جهادی: خطاب به فرد یا افرادی است که روستای جدید را کشف کرده اند که یا در نقشه منطقه نبوده و یا حتی نزدیکترین روستاها به روستای مذکور از وجود چنین روستایی بی خبر بوده اند.

خالی دور زدن: فردی که در اردوی جهادی شرکت کرده اما کاری انجام نمی دهد و غالباً بیکار است. اصطلاح دیگری است برای افراد پیچ !

جهاد در جهاد: زمانی که اردوی جهادی را با تمام شرایط سخت آن در ماه مبارک رمضان برگزار کرده و با زبان روزه به خدمت رسانی بپردازیم.

خادم: در اردوی جهادی به مسئول یا به قول امروزی¬ها به رئیس گروه یا اردو؛ «خادم» می گویند. تا به بهانه این نامگذاری، فضای اردو  متواضعانه تر بشه.

غذای سفید: زمانی که غذا «ماست» باشه ... البته با نون.(اونهم از نوع نزدیک به کپک زدش(

دسر جهادی: برخلاف دسر های معمول که شامل ژله و کارامل و ... می شه، دسر جهادی شامل انواع خوراکی های خوش طعمی همچون پشه- شاپرک و انواع حشرات ریز و درشت می شه که نوش جان همه جهادی ها.

جلسه چای وآتش: این جلسه برخی شبهای اردوی جهادی حوالی ساعت 11 تا 12 شب در محوطه باز و دور آتش برگزار شده و این محفل شبانه با صرف چای همراه می گردد.
*
این جلسه بهترین فرصت برای ارتباط بچه ها – گپ و گفت خودمونی – انتقادات و پیشنهادات و حتی تلاوت سوره واقعه می باشد.

تانک جهادی: فرغون.

نفر بر جهادی: وانت نیسان.

سفارت افغانستان: کمیته عمرانی.

سلاح جهادی: بیل و کلنگ.

لوازم آرایش: کرم ضد آفتاب.

جهادی عمیق: چاه کن کمیته عمرانی.
;
آبکی: آب دوغ خیار (پُرِپُرِ با کشمش(

نیروی غیرخودی: سگ های روستا.

نیروی با وفا: الاغ های روستا.

نیروی تفریح: مرغ و جوجه روستا

  • محسن خلیلی

نظرات (۲)

استفاده کردیم.
با اجازه این مطلبو تو وبلاگ گروه جهادی شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی گذاشتیم.
یاعلی صلوات
پاسخ:
اجازه مام ست شما جهادیاست
جالب بود
با اجازه از مطلبتون استفاده کردیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی